Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowy Żmigród
Menu góra
Strona startowa Ochrona Środowiska Decyzje środowiskowe Obwieszczenia i zawiadomienia w sparwach ochrony środowiska.
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Postanowienie w sprawie braku potrzeby przeprowadzenia ooś - Obwieszczenia i zawiadomienia w sparwach ochrony środowiska., menu 100, artykuł 390 - BIP - Urząd Gminy Nowy Żmigród”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Obwieszczenia i zawiadomienia w sparwach ochrony środowiska.

Postanowienie w sprawie braku potrzeby przeprowadzenia ooś

IOŚ.6220.3.2014                                                                                                                             Nowy Żmigród, 2014-08-07

 

 

P O S T A N O W I E N I E

w sprawie braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko

 

Działając na podstawie:

– art. 63 ust. 2, art. 64 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku  i jego ochronie, udziale społeczeństwa  w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.),

– § 3 ust. 1 pkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.)

– art. 123 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.)

 

po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z dnia 01.08.2014 r. (data wpływu 06.08.2014 r.) znak WOOŚ.4240.4.15.2014.AW-15 oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaśle z dnia 27.05.2014 r. (data wpływu 29.05.2014 r.), znak: PSNZ.465-15/14

 

p o s t a n a w i a m

nie stwierdzać potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i opracowania raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. „Przebudowa mostu na rzece Wisłoka wraz z dojazdami w miejscowości Kąty w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R Samoklęski – Brzezowa do drogi Nr 992”


U z a s a d n i e n i e

W dniu 15.05.2014 r. do tutejszego Urzędu wpłynął wniosek Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle ul. Rynek 18, 38 – 200 Jasło, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Przebudowa mostu na rzece Wisłoka wraz z dojazdami w miejscowości Kąty w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R Samoklęski – Brzezowa do drogi Nr 992”, w granicach jednostki ewidencyjnej Nowy Żmigród:

- Obręb Kąty: dz. Nr 62/6; Nr 65/2; Nr 63/1; Nr 1611; Nr 1612; Nr 61/2; Nr 62/3; Nr 63/2; Nr 65/3; Nr 64

- Obręb Skalnik: dz. Nr 80; Nr 77, Nr 76/1; Nr 79/1; Nr 82/3; Nr 81/1; Nr 76/2

- Obręb Brzezowa: dz. Nr 638; Nr 640/2; Nr 244/2.

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia uznano, że zalicza się ono do kategorii przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1 pkt 60 („drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody”) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.).

Dnia 22 maja 2014 r. Wójt Gminy Nowy Żmigród wszczął postępowanie administracyjne w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację w/w przedsięwzięcia. Działając na podstawie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.) Wójt zwrócił się z pismem znak IOŚ.6220.3.2014 dnia 22.05.2015 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaśle z prośbą o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu w/w przedsięwzięcia na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jaśle ul. Koralewskiego 13, 38 – 200 Jasło, wydał dnia 27.05.2014 r. (data wpływu 29.05.2014 r.) opinię sanitarną znak PSNZ.465-15/14, w której uznał za zbędne zobowiązanie inwestora do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i opracowania raportu o oddziaływaniu na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Przebudowa mostu na rzece Wisłoka wraz z dojazdami w miejscowości Kąty w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R Samoklęski – Brzezowa do drogi Nr 992” uzasadniając swoją opinię tym, że pomimo iż. przedsięwzięcie zalicza się do § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 123, poz. 1397 ze zm.) do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zostały zaliczone drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1km oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, jednak z uwagi na wykonaną kartę informacyjną w/w przedsięwzięcia uznano za zbędne zobowiązanie inwestora do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

W toku postępowania Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem z dnia 17.06.2014 znak WOOŚ.4240.4.15.2014.AW-7 wezwał Inwestora do uzupełnienia braków w karcie informacyjnej przedsięwzięcia. Dnia 27.06.2014 r. pismem znak T.2a.5540/3/most Kąty/2014 Inwestor – Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle, 38 – 200 Jasło, ul. Rynek 18, przedłożył Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie wyjaśnienia do braków w karcie informacyjnej przedsięwzięcia. Dnia 15.07.2014 r. pismem znak WOOŚ.4240.4.15.2014.AW-11 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie ponownie wezwał Inwestora do uzupełnienia Karty informacyjnej. Pismem z dnia 17.07.2014 r. (data wpływu 21.07.2014 r.) „BARTOM” mgr inż. Rafał Leń, Stara Wieś 542, 36-200 Brzozów, przedłożył informacje uzupełniające do karty informacyjnej przedmiotowego przedsięwzięcia. 

 Po zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją oraz uzupełnieniami do karty informacyjnej przedsięwzięcia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wyraził opinię pismem z dnia 01.08.2014 r. (data wpływu 06.08.2014 r.) znak WOOŚ.4240.4.15.2014.AW-15, że dla przedsięwzięcia pod nazwą „Przebudowa mostu na rzece Wisłoka wraz z dojazdami w miejscowości Kąty w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R Samoklęski – Brzezowa do drogi Nr 992” nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Przedmiotowe przedsięwzięcie polegało będzie na przebudowie istniejącego mostu w miejscowości Kąty, w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R. Istniejący most o konstrukcji stalowej z pomostem drewnianym zastąpiony zostanie obiektem o konstrukcji zespolonej stalowo-betonowej. Przebudowa obejmuje także lokalną korektę drogi – w obrębie dojazdów do mostu oraz umocnienia koryta rzeki Wisłoki – realizowane w obrębie pasa wodnego.

Teren planowanego przedsięwzięcia znajduje się poza obszarami stref ochrony ujęć wód podziemnych i powierzchniowych. Cały teren przedsięwzięcia leży poza obszarem występowania głównych zbiorników wód podziemnych. Teren planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód podziemnych: PLGW2200157, dla której stan wód (ilościowy i chemiczny) oceniono jako dobry. Jest to część wód niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych. Celem środowiskowym dla tej części wód jest utrzymanie jej dobrego stanu.

Teren planowanej inwestycji zlokalizowany jest na obszarze Jednolitej Części Wód Powierzchniowych: PLRW200014218153 „Wisłoka od Reszówki do Ryja”. jednolita Część Wód Powierzchniowych Wisłoka od Reszówki do Ryja to mała rzeka fliszowa, która stanowi naturalną część wód. Stan tej części wód określono jako dobry. Jest ona wskazana jako zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Dla przedmiotowej JCWP ustanowiono derogacje 4(7) – 1, z uwagi na planowane działania w zakresie realizacji inwestycji powodujących zmiany w charakterystykach fizycznych JCW, służące wyższym celom społecznym, tj. ochrona przeciwpowodziowa, niemożliwe jest osiągnięcie przez JCW założonych celów środowiskowych. Celem środowiskowym dla tej części wód wg Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, będzie utrzymanie dobrego stanu ekologicznego, przy utrzymaniu dobrego stanu chemicznego. Aktualny stan wód, określony w ramach Państwowego monitoringu środowiska określono jako dobry, w tym stan ekologiczny określono jako dobry i stan chemiczny jako dobry. Brzeg rzeki od strony Brzezowej (Skalnika) jest umocniony. Brzeg rzeki od strony Kątów jest nieumocniony. Rzeka płynie we wciętym korycie. Dno jest żwirowe. Brzegi rzeki w obrębie mostu porośnięte są roślinnością trawiastą. W obrębie mostu skarpy nie są systematycznie koszone. Koryto rzeki Wisłoki posiada szerokość o niewielkiej zmienności 30-40m. W bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu nie występują sieci uzbrojenia terenu kolidujące z projektowaną inwestycją. Podczas realizacji zadania nastąpi czasowe i odwracalne zjawisko ograniczenia migracji organizmów wodnych, związane z płoszeniem wskutek prowadzenia prac budowlanych w rejonie brzegów rzeki. W odniesieniu do wód powierzchniowych potencjalnym czynnikiem oddziaływania może być betonowanie podpór i pomostu. Rozsegregowanie przenikniętego betonu polegające na oddzieleniu spoiwa od kruszywa może spowodować zanieczyszczenie wód siarczanami i chlorkami stanowiącymi składnik cementu oraz popiołami stanowiącymi składnik domieszek do betonu. W związku z tym, roboty związane z budową fundamentów żelbetowych oraz pomostu będą wykonane w pełnym reżimie technologicznym, zastosowany rodzaj deskowań zapewni odpowiednią ich szczelność. Montaż konstrukcji nośnej nie będzie ingerował w wody rzeki. W związku z odcinkowym, przyobiektowym umocnieniem skarp rzeki wystąpi tymczasowe zmętnienie wód w cieku. Będzie to zjawisko krótkotrwałe i całkowicie odwracalne. Roboty związane z ubezpieczeniem koryta rzeki będą miały niewielki zakres. Projektowane jest ubezpieczenie brzegu prawego koszem siatkowo-kamiennym na długości 20m w górę i w dół rzeki od rzutu krawędzi mostowej. Brzeg lewy ubezpieczony zostanie koszami siatkowo-kamiennymi na długości 60m w górę i w dół rzeki od rzutu krawędzi mostowej. Przedsięwzięcie będzie tak zaprojektowane, zrealizowane i utrzymywane, aby nie spowodowało zakłóceń w spływie wód oraz nie wpłynęło na istniejący reżim hydrauliczny cieku. Lokalizacja istniejących podpór mostu pozostanie bez zmian. Ścieki bytowe na etapie realizacji będą gromadzone w przenośnych sanitariatach, opróżnianych przez wyspecjalizowaną jednostkę do oczyszczalni ścieków. Wody o padowo-roztopowe z drogi będą odprowadzane powierzchniowo, za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych jezdni i poboczy, do rowów przydrożnych. Wody opadowo – roztopowe z obiektu mostowego będą odprowadzane za pośrednictwem systemów wpustów bezpośrednio do rzeki lub na teren.

Przed wprowadzeniem do środowiska wody opadowo-roztopowe będą spełniały wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 137, poz. 984 z późn. zm.), tj. nie będą zawierać substancji zanieczyszczających w ilościach przekraczających 100 mg/l zawiesin ogólnych oraz 15 mg/l węglowodorów ropopochodnych.

Prace budowlane prowadzone będą tak, aby zapewnić oszczędne korzystanie z terenu i minimalne przekształcenie jego powierzchni, a po zakończeniu realizacji robót teren zostanie uporządkowany i przywrócony do stanu umożliwiającego jego użytkowanie. Zaplecze budowy oraz drogi przejazdu dla transportu materiałów i maszyn budowlanych zostaną wyznaczone na istniejących terenach zajętych przez most i dojazdy. Sprzęt używany do realizacji prac będzie sprawny i będzie stacjonował poza korytem rzeki na wyznaczonym i właściwie urządzonym zapleczu w obrębie istniejącej drogi dojazdowej do mostu. Miejsca postoju i konserwacji maszyn budowlanych zostaną odpowiednio zabezpieczone przed możliwością wycieku substancji ropopochodnych i przedostaniem się ich do gruntów i wód. Na etapie realizacji używane będą materiały bezpieczne dla środowiska. wszystkie materiały i surowce będą składowane poza obszarem koryta rzeki. W fazie robót budowlanych związanych z robotami rozbiórkowymi i ziemnymi zapewnione zostanie zabezpieczenie  cieku przed zanieczyszczeniem wskutek długotrwałej, zwiększonej ilości zanieczyszczeń, w szczególności przed zanieczyszczeniami wypłukiwanymi z materiałów rozbiórkowych i stosowanych do budowy lub wprowadzania dużych ilości zawiesin, substancji organicznych oraz zanieczyszczeń ropopochodnych (wiązanych z pracą sprzętu budowlanego i środków transportu). Zostanie to osiągnięte poprzez ograniczenie czasu prowadzenia robót rozbiórkowych w pobliżu koryta rzeki oraz właściwą organizacje pracy. Stosowane będą zabezpieczenia rzeki przed ewentualnym wpadaniem do niej elementów konstrukcji, stosowanych surowców, materiałów, odpadów. Na etapie eksploatacji do utrzymania terenów zielonych na poboczach drogi i na skarpach nie będą stosowane herbicydy. Optymalizowane będą sposoby zimowego utrzymania drogi i mostu, przy zastosowaniu środków wykluczających możliwość spowodowania zagrożenia dla wód cieku.

Reasumując powyższe, przedmiotowe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na stan wód. Realizacja planowanego przedsięwzięcia nie zagraża pogorszeniu stanu środowiska wodnego.

Realizacja przedsięwzięcia będzie wiązać się z emisją zanieczyszczeń do powietrza i hałasu, związaną z pracą maszyn i urządzeń budowlanych oraz środków transportu. Niekorzystne oddziaływanie przedsięwzięcia w trakcie realizacji na klimat akustyczny oraz na jakość powietrza w okresie prac budowlanych będzie krótkotrwałe i odwracalne. Prace budowlane w sąsiedztwie terenów podlegających ochronie akustycznej będą prowadzone tylko w porze dziennej.

Najbliższe tereny chronione pod względem akustyczny, określone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112) to tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, dla których wartości dopuszczalne wynoszą 61 dB w porze dziennej i 56dB w porze nocnej. W/w tereny znajdują się, zgodnie z informacjami zawartymi w karcie informacyjnej przedsięwzięcia, w odległości ok. 90m od miejsca jego realizacji. Przewidywane natężenie ruchu na analizowanym odcinku będzie wynosić ok. 325 poj./dobę. Wobec powyższego można stwierdzić, że w związku z eksploatacją przedsięwzięcia nie dojdzie do przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu określonych w ww. rozporządzeniu.

Działania związane z realizacją przedsięwzięcia skutkować będą wytwarzaniem odpadów. Przy gospodarowaniu odpadami przestrzegane będą ogólne zasady wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. u. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.).

Biorąc pod uwagę lokalizację przedmiotowego zadania w znacznej odległości od granicy państwa oraz jego przewidywany lokalny zasięg oddziaływania na etapie realizacji i eksploatacji nie zachodzą możliwości generowania oddziaływań o charakterze transgranicznym.

Przedmiotowe zamierzenie będzie realizowane w granicach:

- Obszaru Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego funkcjonującego na mocy rozporządzenia Nr 56/06 Wojewody Podkarpackiego z dnia 30 maja 2005 r. w sprawie obszaru chronionego krajobrazu Beskidu Niskiego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego Nr 80, poz. 1357 z późn. zm.),

- obszaru specjalnej ochrony ptaków Beskid Niski PLB180002 funkcjonującego na mocy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 stycznia 2011 r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków (Dz. U. Nr 25, poz. 133 z późn. zm.),

- częściowo w granicach obszaru otuliny Magurskiego Parku Narodowego utworzonego na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 listopada 1994 r. w sprawie utworzenia Magurskiego Parku Narodowego (Dz. U. z 1994 r., Nr 126 poz. 618),

- częściowo w granicach (dotyczy rzeki Wisłoki i terenów przybrzeżnych) obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty Wisłoka z dopływami PLH180052,

- w bezpośrednim sąsiedztwie obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty Kościół w Skalniku PLH180037.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego, w Obszarze zakazuje się realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.) ww. zakaz nie dotyczy realizacji inwestycji celu publicznego.

Zgodnie z treścią Standardowego Formularza danych dla OZW Dolna Wisłoka z Dopływami gatunkami ryb wiodącymi w rzece Wisłoce są: pstrąg potokowy, strzebla potokowa, głowacz pręgopłetwy, brzanka, brzana, kiełb krótkowąsy i kleń. Z danych, w których posiadaniu jest Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie (dane WZS Rzeszów) wynika, iż rzeka Wisłoka m.in. w rejonie przedmiotowej inwestycji stanowi miejsce występowania brzanki Barbus meridionalis – gatunku ryby objętej ochroną prawną, zamieszczonego w załączniku II i V Dyrektywy Siedliskowej, stanowiącego przedmiot ochrony OZW Wisłoka z dopływami PLH180052.

Jak wynika z posiadanych przez RDOŚ w Rzeszowie danych, na wysokości odcinków planowanych umocnień stanowią siedlisko przyrodnicze 91E0 – Łęgi wierzbowe, topolowe, olszowe i jesionowe (Salicetum albae, Alnenion glutionos-incanae, olsy źródliskowe).

Zgodnie z treścią KIP, skarpy drogi i rzeki w rejonie planowanego zadania porośnięte są trawą i pospolitą roślinnością. na terenie pasa drogowego w zakresie budowy mostu nie występują drzewa, teren przy prześle mostu od strony Katów jest porośnięty samosiejkami. natomiast brzegi rzeki w obrębie mostu pokryte są roślinnością trawiastą. W obrębie mostu skarpy nie są systematycznie koszone.

Jak wynika z treści przedłożonej kary informacyjnej przedsięwzięcia, realizacja przedmiotowego zadania wymagała będzie ingerencji w koryto rzeki Wisłoki, w związku z remontem przyczółków mostu oraz wykonaniem iniekcji filara mostu oraz wykonaniem odcinkowego zabezpieczenia koryta rzeki w obrębie mostu. Towarzyszące ww. pracom  oddziaływania na środowisko wodne, m.in. zmętnienie wody, ograniczenie migracji organizmów wodnych będą zjawiskami czasowymi i odwracalnymi. Planowane umocnienia skarp brzegowych wykonane zostaną z materiałów naturalnych i będą dotyczyły stosunkowo krótkich odcinków znajdujących się w rejonie przebudowywanego obiektu mostu. Sposób wykonania umocnień przy przyczółku mostu od strony Brzezowej (Skalnika), oprócz poprawy funkcjonowania ww. obiektu ma także ułatwić przemieszczanie się drobnych zwierząt wzdłuż koryta rzeki Wisłoki. Jak wynika z treści przedłożonej Karty informacyjnej przedsięwzięcia, jego realizacja nie będzie wymagała wycinki drzew. Konieczne będzie natomiast usunięcie krzewów znajdujących się w przestrzeni pod przęsłem od strony Katów oraz skarp drogowych w zakresie zamierzenia. Wycinkę krzewów planuje się wykonać poza głównym okresem lęgowym ptaków (przewidywany termin to 16 – 30 listopad br.). Z godnie z treścią KIP usunięcie ww. zakrzaczeń realizowane będzie w związku z koniecznością należytego utrzymania przestrzeni pomostowej z uwagi na przepisy przeciwpożarowe.

Po dokonaniu ponownej analizy wszystkich dokumentów zgromadzonych w przedmiotowej sprawie uznano, iż z uwagi na zasięg i istotność generowanych oddziaływań, realizacja przedsięwzięcia nie będzie wymagała przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko, w tym nie jest konieczne przeprowadzenie oceny siedliskowej wymaganej na postawie art. 6.3 Dyrektywy rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

Dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Przebudowa mostu na rzece Wisłoka wraz z dojazdami w miejscowości Kąty w ciągu drogi powiatowej Nr 1895R Samoklęski – Brzezowa do drogi Nr 992” brak jest Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.

 

Przeprowadzona analiza materiału dowodowego, tj. Karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z uzupełnieniami, wykazała, że przedstawiono w niej w sposób dostateczny zagadnienia istotne z punktu widzenia ochrony środowiska, pozwalające ocenić skalę możliwych oddziaływań planowanej inwestycji na środowisko.

 

Uwzględniając opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z dnia 01.08.2014 r. (data wpływu 06.08.2014 r.) znak WOOŚ.4240.4.15.2014.AW-15 oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaśle z dnia 27.05.2014 r. (data wpływu 29.05.2014 r.), znak: PSNZ.465-15/14 oraz wszystkie dokumenty zgromadzone w przedmiotowej sprawie uznano, że przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.

 

Pouczenie

Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie. Możliwość zaskarżenia istnieje

w trybie odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, zgodnie z art. 142 Kpa.

 

 

 

Otrzymują:

1. Inwestor – Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle ul. Rynek 18, 38 – 200 Jasło,

2. Strony postępowania,

3. Tablica ogłoszeń Urzędu Gminy w Nowym Żmigrodzie ul. Mickiewicza 2, 38 – 230 Nowy Żmigród,

4. nowyzmigrod.biuletyn.net,

5. A/a.

Metryka

sporządzono
2014-08-07 przez Mielniczek Barbara
udostępniono
2014-08-07 00:00 przez Barbara Mielniczek
zmodyfikowano
2014-08-25 12:00 przez Budnik Barbara
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
878
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.