Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowy Żmigród
Menu góra
Strona startowa Zamówienia Publiczne Archiwum zamówień publicznych ROK 2014
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - ROK 2014, menu 89, artykuł 33 - BIP - Urząd Gminy Nowy Żmigród”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

ROK 2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY

Nowy Żmigród: Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym w 2014 roku.
Numer ogłoszenia: 675 - 2014; data zamieszczenia: 02.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nowy Żmigród, ul. Mickiewicza 2, 38-230 Nowy Żmigród, woj. podkarpackie, tel. 013 4415605, faks 013 4415605 w. 37

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym w 2014 roku..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Konserwacja obejmuje 905 szt. opraw oświetleniowych. Konserwacja i remonty oświetlenia ulicznego znajdującego się na terenie Gminy Nowy Żmigród w ilości 905 szt. opraw oświetleniowych. Prowadzenie eksploatacji urządzeń oświetleniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez: Planowane czynności eksploatacyjne, a w szczególności: Przeglądy techniczne urządzeń, aparatury pomiarowej i sterowniczej, oględziny tras linii napowietrznych i kablowych, przeglądy techniczne opraw i wnęk latarni, malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarni, szafek i tablic rozdzielczych. Wymianę opraw o złym stanie technicznym, pomiary skuteczności ochrony od porażeń, kontrolę stanu oświetlenia w porze świecenia. Awaryjne czynności, a w szczególności: Wymianę uszkodzonych elementów układu zasilania i sterowania, naprawę bądź wymianę uszkodzonych kabli, naprawę zerwanych przewodów, wymianę źródeł światła, opraw, oprawek, dławików i kondensatorów, wymianę uszkodzonych połamanych słupów, wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupów drzwiczek wnękowych latarni, likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego, wymiana uszkodzonych opraw w wyniku wandalizmu lub kradzieży, wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych, wymiana niestandardowych elementów oświetlenia (projektory, lampy LED, oprawy, specjalne ). Okresowe przeglądy stanu oświetlenia wspólnie przez Strony w terminach wzajemnie uzgodnionych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00-1.

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Z uwagi na art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, czyli ze względu na to, że usługa może by świadczona tylko przez jednego Wykonawcę, z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, co w tym przypadku dotyczy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie, Rejon Dystrybucji Energii Krosno, który jest w większości właścicielem urządzeń oświetlenia ulicznego. Przepisy art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy - Prawo energetyczne (Dz. U z 2006 r. nr 89, póź 625 ze zm.) nakładają na Gminy, zatem i na Gminę Nowy Żmigród obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na ich terenie. Zamawiający zamierza wszcząć postępowanie w trybie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp) przekazując Wykonawcy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie Rejon Dystrybucji Energii w Krośnie zaproszenie do negocjacji, gdyż jest właścicielem urządzeń oświetleniowych. Zróżnicowanie techniczne i własnościowe majątku oświetleniowego jest uzależnione od warunków lokalnych i rozwoju sieci w przyszłości. Oświetlenie jak i urządzenia sterownicze stanowi majątek PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania.Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych.Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby PGE Dystrybucja S.A. Stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. W przypadku zlecenia prac konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego innemu podmiotowi, niż PGE Dystrybucja SA, będzie on naliczał temu trzeciemu podmiotowi opłaty za wyłaczenie prądu niezbędne dla przeprowadzenia prawiodłowej realizacji usługi kjonserwacji. Wefekcie koszty tego wyłączenia zostaną przerzucone na Gminę Nowy Żmigród. Jeżeli usługę konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego będzie świadczyło PGE Dystrybucja na zlecenie Gminy, nie naliczy opłat za wyłączenia sieci przy takich czynnościach, to wynagrodzenie za te usługi będzie niższe, niż w przypadku gdyby zostało zlecone podmiotowi trzeciemu. Poza tym należy uwzględnić okoliczność, że prace i usługi podmiotu trzeciego na majątku zakładu energetycznego, wymaga będą jego zgody. W przypadku braku takiej zgody, konserwacja taka byłaby problematyczna ze strony organizacyjno-prawnej. Podstawą takiego stanowiska jest fakt, że wymienione urządzenia elektroenergetyczne przeznaczone są nie tylko do oświetlania dróg publicznych, ale jednocześnie stanowią ciągi elektroenergetyczne wykorzystywane do dystrybucji energii elektrycznej. Z uwagi na funkcjonalny charakter urządzeń elektroenergetycznych, ich konserwacja obejmuje zarówno ich elementy przeznaczone do realizacji funkcji oświetlenia, jak i dystrybucji energii elektrycznej. Rozdział konserwacji w/w elementów może spowodowa zagrożenie ciągłości dostaw energii elektrycznej, a w skrajnych przypadkach zagrożenie utraty zdrowia lub życia. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury, Wykonawcy którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego i rodziło po stronie PGE Dystrybucja SA roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. Powyższe czyni uzasadnienie zawarcia umowy konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego w trybie z wolnej ręki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie 20-340 Lublin ul. Garbarska 21A Oddział Rzeszów, 8-go Marca 8, 35-065 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.

 



Metryka

sporządzono
2014-01-03 przez Sudyka Sylwia
udostępniono
2014-01-03 00:00 przez Sylwia Sudyka
zmodyfikowano
2014-01-03 13:03 przez Sudyka Sylwia
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1009
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.